26 Ağustos 2014 Salı




                                    MÜRDÜM ERİĞİ REÇELİ (MOR ERİK)



Hepinizin günü aydın olsun  güzel bir hafta geçirmenizi dilerim.Haftaya tatlı başlayalım dedim.Bu  ay mürdüm eriği zamanı  ve bizim evde kahvaltı çok seviliyor, o yüzden yazın çeşit çeşit reçeller yapıyorum.Ancak reçeli yapma nedenimiz biraz farklı düşünün, kahvaltıya ve boğazımıza nasıl düşkünüz.Aniden düşünüp hafta sonu teyzemle Ankara'ya kızına gitmeye karar verdik. Akşam otobüsü ile yola çıktık Bolu'da mola verdik. O sırada teyzem mola yerinden mürdüm eriği aldı orada reçel yaparız dedi.Kızı okulu yeni bitirdi çalışıyor tatlı şeyleride çok sevmiyor belki evinde yoktur, yapalım biz yeriz dedi.Tabi gece geç gittik sohbet muhabbet derken gece uzadı.Teyzem ertesi sabah erkenden kalkıp kahvaltıya kadar reçeli pişirmiş ve bizde kahvaltıda afiyetle yedik.Lafı çok uzatmadan lezzetli reçelin tarifine geçeyim.
                                                     
                                                    MALZEMELER:

                                                    1 Kg mürdüm eriği
                                                    3,5 su bardağı toz şeker (700 gr)
                                                    2,5 su bardağı su
                                                    Yarım  limon suyu
                                                    1/2 çay kaşığı tereyağ 



Yapılışı: Erikleri yıkayın,ortadan ikiye veya dörde bölerek çekirdeklerini çıkarın.Tadı ve rengi güzel olduğu için kabuklarını soymuyorum.Derin bir tencereye eriklerle beraber 2,5 su bardağı suyu koyun 5-10 dakika kaynatın. (erikler biraz yumuşasın diye) Daha sonra şekeri ve tereyağını  ilave edip,kaynamaya bırakın 15-20 dakika sonra kontrol edin.Genelde 30-40 dakika arasında kıvama geliyor.Bu arada elinizin altında cam veya porselen bir tabak bulundurun reçelin suyundan bir miktar döküp soğutun tabağı sağa sola oynatın eğer reçelin suyu çok akıcı değilse olmuş demektir.Yarım limonun suyunu sıkıp 3-4 dakika daha kaynatıp ateşten alın.Soğuduktan sonra kuru ve temiz bir kavanoza koyup serin bir yerde muhafaza edin.

  Afiyetle...

 


 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...