28 Ağustos 2014 Perşembe




                           BAMYA DONDURUCUYA NASIL KONUR
                                                                                                         




MALZEMELER:

                       2 kg bamya
        5-6 tane domates
                       2 yemek kaşığı sirke     
                       7-8 litre su  
                       1 limon          
                       Buzdolabı poşeti

Hafta başı pazara gittim, iki kilo bamya aldım.İşten eve gittikten sonra aldığım bamyaları gece ayıklamadan önce uzun süre yıkadım.Süzülmesi için süzgece koydum.Suları süzülen bamyaları temiz bir bez üzerine serdim sabaha kadar kurumasını sağladım.







Kuruyan bamyaları salgısını dışarı çıkarmadan,baş kısmındaki şapkayı dikkatlice döndüre döndüre incecik ayıkladım.Bir geniş tencereye 7-8 litre gibi bol su koyup kaynattım.Kaynayan suyun içine limonu sıktım sıktığım limonları da içine koydum.İki yemek kaşığı sirke ile beraber bamyaları ilave ettim. Bamyaların rengi değişene kadar  4-5 dakika suyun içinde beklettim ve delikli bir kepçe ile süzgece aldım.


    



Bamyaların suları süzüldükten sonra temiz bir bez üzerinde hem soğumasını hem de biraz kurumasını bekledim. 






Soğuduktan sonra buzdolabı poşetlerine koyarak ağızlarını bağladım dondurucuya attım.Bazen bamyaları sıcak sudan aldıktan sonra şoklama yöntemi olan buzlu suya atıp şokluyorum kuruttuktan sonra poşetleyip dondurucuya koyuyorum.Ben şoklamadan yaptım.





Geçen gün yaptığım bamyalara domates koydum.Bamyaların rengi değişene kadar 4-5 dakika yine suyun içinde beklettim ve delikli bir kepçe ile süzgece aldım. Bamyaların suyu süzülüp kururken bende domatesleri rendeledim.Domates rendelerini de suyu süzülsün diye süzgece aldım. Bamyaların suyu süzülünce buzdolabı poşetine koydum.Üzerlerine eşit miktarda domates rendelerini dağıttım.Poşeti sallayarak domates ile bamyaların birbirlerine karışmalarını sağladım daha sonra ağızlarını bağlayıp dondurucuya koydum. Domatesleri rende yerine  yuvarlak dilimler halinde de bamyaların içine koyabilirsiniz   tercih  sizin her türlü güzel oluyor.   Afiyetler olsun...      





 






















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...