23 Haziran 2014 Pazartesi



YALANCI SU BÖREĞİ




Malzemeler:

 1 Kg yufka (5 adet)
 4 yumurta
 2,5 bardak süt 
 1 çay bardağı sıvı yağ
 1/2  paket margarin eritilecek
 300 gr beyaz peynir
 Yarım demet maydanoz



   Yapılışı:

         Sıvı harcımız için süt,yumurta, sıvı yağ ve margarini derin bir kasede çırpıyoruz
         Beyaz peynir ve kıyılmış maydanozu karıştırıp tuzunu ayarlıyoruz.
      Tepsinin içini sıvı yağ ile yağlıyoruz  ve içine 1. yufkayı kenarları dışarı sarkacak  şekilde düz olarak dikdörtgen borcama seriyoruz. Üzerine hazırladığımız sıvı harçtan gezdiriyoruz. 2. ve 3. yufkayı da serip aralarına sıvı harç gezdiriyoruz  ve  yufkanın üzerine peynirli harç ilave edip eşit  şekilde dağıtıyoruz.
      Diğer yufkaları da aynı işlemden geçiriyoruz ve tepsiye yerleştiriyoruz. Kalan son yufkayı da üste yerleştirip sarkan kenarları da üzerine katlıyoruz. Kalan sıvı harcımızı böreğimizin üzerine döküyoruz. İsterseniz üzerine çörek otu veya susam serpebilirsiniz ben serpmedim. Bu böreği ben bir gün önceden hazırlayıp buzdolabında bekletiyorum ve ertesi gün pişiriyorum.
      Buzdolabından böreği yarım saat önce çıkarın dinlensin. Daha sonra önceden ısıtılmış 200 derece fırında üzeri kızarana kadar pişiriyoruz.
     
        Afiyet olsun...

Not:Yufkalar kalın olursa börek daha güzel oluyor.






  


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...