24 Kasım 2014 Pazartesi

                 
                                                         KABAK TATLISI


Herkese iyi günler diliyorum...Önce çocuklarımızın eğitimi uğruna ülkemizin dört bir yanında fedakarca görev yapan , öğretmenlerimizin  24 Kasım öğretmenler gününü kutluyorum. Herkesin yetişmesinde emeği geçen öğretmenlerimize  bu kutsal görevlerinden dolayı saygı ve sevgilerimi iletiyorum..


Şimdi gelelim kabak tatlısının faydalı olduğu kadar lezzetli olan tarifine;

 

            MALZEMELER:

             2-2,5 kg kabak 
             6-7 su bardağı  şeker 


             Üzeri İçin:

             İri çekilmiş ceviz içi
             Tahin (isteğe bağlı)

YAPILIŞI: Kabakların kabuklarını soyun. (ben pazardan dilimletip alıyorum daha sonra kabuklarını sebze soyacağı ile soyuyorum kolay oluyor.) Çekirdeklerini sıyırın istediğiniz ebatta dilimleyip, güzelce yıkayın.Kabakların bir kısmını derin bir tencereye dizin, üzerine şekerin bir kısmını gezdirin.Ardından kalan kabakları ve üstüne kalan şekeri gezdirip, tencerenin kapağını kapatın.(Ben biraz şekerli seviyorum kabağın yarısı kadar şeker kullanıyorum.Siz isterseniz daha az miktarda kullanabilirsiniz.) 

Zamanınız varsa kabakların suyunu salması için akşamdan soğuk bir yerde bekletin. Eğer zamanınız yoksa 3-5 saat bekletin veya hemen yapacaksanız bir çay bardağı su ile pişirebilirsiniz. Önce orta ateşte kaynadıktan sonra  kısık ateşte kabaklar, yumuşayıncaya kadar 40-50 dakika şurup hafiften koyulaşıncaya kadar pişirin.Çatalla veya bıçakla pişip pişmediğini kontrol edin.Eğer kabaklar pişmiş şurup koyu olmadıysa kabakları delikli kepçe ile başka bir tencereye alın ve  şurubu  5-10 dakika daha kaynatın.

Daha sonra şurup ile kabakları buluşturun  ve  bir iki  dakika kaynatıp ocağı kapatın. Kabak tatlınız soğuduktan sonra servis tabağına alın, üzerine kabağın şurubundan döküp iri çekilmiş ceviz ve tahinle  veya sadece cevizle servis yapın.

                                                               Afiyetler olsun....








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...