31 Ekim 2014 Cuma



                               YUMURTALI EKMEK KIZARTMASI

Kahvaltılarımızın pratik ve lezzetli tariflerinden biri yumurtalı ekmek kızartması.Nefis olmasının yanında bayat ekmekler kullanılarak kısa sürede hazırlanıp sofralarımızı lezzetlendiriyor.Damaklarımızdan lezzetin silinmemesi için ara sıra hatırlanmalı ancak her zaman yapılmamalı çünkü kızartma ve yağlı yiyeceklerden biraz uzak durmak lazım.





                                                    MALZEMELER:
                                          
                                                    8-10 dilim bayat ekmek
                                                    3 adet yumurta
                                                    1/2 çay kaşığı tuz
                                                   
                                                    kızartmak için:
                                                   1/2 çay bardağı sıvıyağ  



YAPILIŞI: Bir kabın içine yumurtaları ve tuzu ekleyip çırpma aleti ile çırpın.Tavaya yarım çay bardağı sıvıyağ koyup kızdırın.Ekmek dilimlerinin  her iki tarafını yumurtalı harca batırıp, kızgın yağda  kızartın. Fazla yağını almak için havlu kağıt serilmiş servis tabağına alın.
Sıcak veya ılık olarak kahvaltılarda ve çayların yanında, peynir ,zeytin, domates veya bal ve reçelle damak zevkinize göre servis yapabilirsiniz.




Not: Ekmekleriniz kurumuşsa ben süt ilave etmiyorum ama siz  isterseniz yumurtaları çırparken 2-3 yemek kaşığı süt ilave edebilir, hatta baharat sevenler kekik, pul biber,karabiber koyabilirsiniz. Ben kızartmayı sıvıyağ ile yapıyorum bazıları tereyağ ile yapıyor ancak tereyağ hem çok sıçrıyor hemde çabuk yandığı için ben tercih etmiyorum.

Hazırlayacak olanlara kolay gelsin..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...