12 Ağustos 2014 Salı



ZEYTİNYAĞLI TAZE BARBUNYA


Çocukluğumdan beri semt pazarlarını çok severim. Genelde sebze meyve ihtiyacımızı pazardan karşılıyorum. Bazen barbunyayı fazla alıyorum pişirmek istersem pişiriyorum fazla gelirse gerisini buzdolabı poşeti ile dondurucuya koyuyorum.Bu sayede istediği zaman barbunya  yemeği pişiriyorum. Misafirleriniz ve kendi sofranız için vazgeçilmez zeytinyağlı barbunya yemeği. Tabi kuru barbunyayı da aynı malzemelerle pişirebilirsiniz.Ancak onu bir gece önceden ıslatılması gerekir. 




                                                   

                                                                                                           MALZEMELER:

                         1 Kg taze barbunya (taze)
                         2-3 adet domates
                         1 tatlı kaşığı salça (ben koymadım)
                         1 adet büyükçe bir soğan
                         2 adet ince sivri biber (isteğe bağlı)
                         1 adet havuç
                         1 adet patates (isteğe bağlı)
                         1 çay bardağı zeytinyağı
                         2-3 diş sarımsak
                         1 tatlı kaşı tuz
                         1 tatlı kaşığı şeker
                                       




Taze barbunyalar ayıklanıp yıkandıktan sonra barbunyaların üzerini  iki parmak  geçecek kadar su ilave ederek kaynamak üzere ocağa alın.Kaynamaya başladıktan sonra bir iki dakika daha kaynatıp mor suyunu  süzün. Başka bir tencerede zeytinyağda ince doğranmış soğanı , sarımsağı ve havucu kavurun. Bu arada isterseniz biberler de ilave edip patatesleri ekleyin. Domatesleri küp küp doğrayın suyunu salıp çekince salçasını koyup barbunyaları ilave edin, şeker ve tuzunu ekleyip karıştırın.Su koymadan malzemelerin birbirine karışmasını bekleyin 5-10 dakika sonra üzerini 1-2 parmak geçecek kadar su koyun.Suyunu çeker ama siz yinede fazla su koymayın yağı ile kalsın.Barbunyanın cinsine göre değişir ama düdüklü tencerede 15-20 dakika normal tencerede     30-35 pişirin.Maydanoz ve limonla süsleyin.Afiyet olsun..








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...