15 Ağustos 2014 Cuma




PATATES OTURTMA


                                                       

                    
  MALZEMELER:              

                     
  1 Kg patates
  1 Büyük soğan
  250 kadar kıyma
  2-3 adet yeşil sivri biber
 (ben koymadım)
  2-3 yemek kaşığı  sıvıyağ veya                                 yarısı bitkisel margarin 
  2  adet domates
  1 Tatlı kaşığı salça veya yemek kaşığı
  Tuz,karabiber,              
                         





Patateslerin kabuklarını soyup yuvarlaklar halinde dilimleyin.Yıkadıktan sonra kurulayın kızgın yağda çok diriliğini kaybetmeden kızartın.Ancak ben kızartmadım patatesleri yuvarlak dilimledim geniş bir kapta tuz ve sıvıyağ ile karıştırarak 200 derecelik fırında biraz kızarttım. Fırında veya tencerede pişeceği için çok kızartmaya gerek yok.

Kıymalı harç için bir tavaya sıvıyağ koyup, küçük küçük doğranmış soğanı soteliyin.Soğanlar diriliğini kaybedince kıymayı ilave edin.Kıymayı bıraktığı suyu çekinceye kadar kavurun.Bu arada isterseniz biberleri ilave edip pişirmeye devam edin.Doğradığınız veya rendelediğiniz domatesleri kıymanın üzerine ekleyin.Daha sonra sonra salçayı da ekleyerek kokusu çıkana kadar 1-2 dakika pişirin.Tuz karabiber veya isteğiniz baharatla tatlandırarak ocağın altını kapatın.

Fırın tepsisine, borcama veya geniş bir tencereye bir sıra patates dizin üzerine hazırlanan kıymalı harçtan yayın.Kalan patatesleri harcın üzerine dizdikten sonra tekrar üzerine kalan harçtan yayın.Kıymalı harç tavasına 1 bardak sıcak su koyarak biraz çalkalayın tepsinin kenarından yemeğe ilave edin. Önceden ısıtılmış 180 derece fırında 15 dakika veya daha fazla olabilir kontrol ederek pişirin.İsterseniz üzerine domates dilimleri ve ince sivri biber koyabilirsiniz. 

Afiyetler olsun..





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...